Postępy na budowie Alei Wielkiej Wyspy

Jest to zdecydowanie jedna z największych inwestycji nowożytnego Wrocławia. Ma ona na celu skuteczne połączenie Krzyków z Biskupinem, a także Sępolnem. 

Co warto wiedzieć na temat Alei Wielkiej Wyspy?

Całość będzie stanowić ponad 3,4 kilometra zupełnie nowej drogi asfaltowej, 9,5 kilometra w pełni nowoczesnych ścieżek dla rowerzystów, a także blisko 12,5 kilometra chodników dla pieszych. Liczby te niewątpliwie mogą robić wrażenie. W ramach tej wielomilionowej inwestycji mają powstać dwa innowacyjne mosty, którą będą biec bezpośrednio nad rzeką Oławą, oraz Odrą. Sam koszt przedsięwzięcia wyniósł zawrotne 234 miliony złotych. Oczywiście jest on w pełni finansowany z budżetu miasta i ma na celu znaczne ułatwienie komunikacji pomiędzy poszczególnymi dzielnicami Wrocławia. 

Jak przebiegają prace dotyczące budowy Alei Wielkiej Wyspy?

Jeszcze pierwszego dnia sierpnia prace odbywały się tylko w kontekście samych mostów, ale i ponadto w przypadku wiaduktu umiejscowionego nad ulicą Wilczą, tuż przy tunelu znajdującego się na wysokości ul. Wittiga. Do tego prowadzono dość sprawne prace o charakterze brukarskim na obszarze należącym do odcinka AWW położonego od ul. Dembowskiego do Olszewskiego, bowiem ten fragment ma zostać oddany do użytku jako pierwszy. 9 września tego roku zupełnie nowy, ponad 300-metrowy odcinek należący do ulicy Wilczej w dwóch warstwach masy bitumicznej był już gotowy. W związku z tym faktem przedłożono na niego ruch na jezdni. Do tego wprost nad biegiem tej ulicy powstał majestatyczny, ponad kilkudziesięciometrowy wiadukt. Natomiast już w połowie października pierwsza warstwa masy o charakterze bitumicznym zawitała na AWW w odcinku biegnącym pomiędzy ul. Dembowskiego i Olszewskiego.

Całość liczy ponad 250 metrów. Przy samej jezdni mają powstać liczne drogi dla rowerów, czy chodniki. Oczywiście nie zapomnieliśmy od oddzieleniu specjalnej zatoki dla autobusów. 14 listopada dokonano przełomu, ponieważ została ułożona masa bitumiczna na jezdni znajdującej się na skrzyżowaniu z Aleją Wielkiej Wyspy.

W związku z tym koniec jest już naprawdę niedaleki. Dzięki temu utrudnienia w ruchu samochodowym w tym obszarze już niedługo staną się jedynie historią. Co ciekawe udało się wybudować infrastrukturę podziemną pod jezdnią bez jakichkolwiek przeszkód. To w znacznym stopniu przyspieszyło przebieg prac.

Na początku grudnia rozpoczęto kompletną przebudowę skrzyżowania łączącego ul. Olszewskiego i Wróblewskiego z AWW co wiąże się z tym, iż kierowcy poruszający się od strony Biskupina będą zmuszeni pojechać nowym łącznikiem, który ma stanowić fragment Alei Wysokiej Wyspy biegnący aż do ulicy Dembowskiego. Na szczęście ruch w stronę samego Biskupina nie ulegnie żadnym zmianom. Prace Olszewskiego to finalny etap inwestycji. Potrwają one jednak około pół roku.